pátek 26. dubna, 22:02 Svátek má Oto
Profil
Není fotka
Vyhledávání
 
Co se kde šustne
 
Zajímavé foto


Navigace: Co se jinam nehodí
hodnocení: 4.60
Aktuální kategorie: help   Vše > Ostatní a volné téma > Co se jinam nehodí
Diskutujte! Je spousta věcí na které tu není chlíveček
 
 
Podkategorie:
 
 
 
Autor: Libi
Status:

Bodový systém

Datum: 20.10.2007 15:16
 

tak už vím, proč jsem dostala pokutu za stání v protisměru - podle nových silničních pravidel platí:

 

Paragraf 25, odst(1)
Řidič smí zastavit a stát jen
a) vpravo ve směru jízdy co nejblíže k okraji pozemní komunikace a na jednosměrné pozemní komunikaci vpravo i vlevo,

takže jelikož jsem auto obrátila a přejela na druhou stranu zaparkovat, stálo auto čumákem obráceně, a tudíž jsem porušila pravidla sad smiley (asi bych si měla přečíst nová pravidla, protože tohohle přestupku se dopouštím častěji grinning smiley )

 

Komentáře a názory

 
  • Autor: Libi
    Status:

    Re: Bodový systém

    Datum: 18.12.2007 22:16
     

    opravdu jsme tohle v autoškole nebrali confused smiley

     

    od té doby si fakt dávám pozor, kde zaparkuji, ale když někam jedu a schválně se dívám okolo sebe, tak tímhle způsobem lidi stojí hodně často winking smiley

     
  • Autor: Reklama

    Re: Bodový systém

     
     
  • Status: začátečník

    Re: Bodový systém

    Datum: 30.12.2007 10:59
     

    Toto pravidlo je v zákoně (dříve vyhlášce) desítky let, minimálně od roku 1975.

    Pokud by se ti však například udělalo nevolno a zastavila bys v protisměru z důvodu bezpečnosti, nemohla bys dostat pokutu, protože by se nejednalo ani o "zastavení" ani "stání", ale o "nouzové stání", pro které, pochopitelně, taková pravidla neplatí.

     
  • Autor: drahus
    Status: expert

    Re: Bodový systém

    Datum: 30.12.2007 15:40
     

    Tak, tak, pravidlo platí velmi dlouhou dobu, jen se to prostě nějak tolerovalo, ale při nynějším hustém provozu se to asi již nedá odpouštět.

    Tak si dávej bacha Libi grinning smiley

     
  • Autor: Evca
    Status: expert
    www.evciny-stra..

    Re: Bodový systém

    Datum: 30.12.2007 18:58
     
    Chlap jde po Novém roce na školení,tak přitáhnul domů testy.Neprošla bych asi ani ze značek,nějaká pohotovostní a užitková hmotnost mi taky nic neříká a je-li na křižovatce víc aut než tři a nejlíp ještě tramvaj tak jsem totálně v pr....Hlavně,že řídím 20 let bez nehodyconfused smiley
     
  • Autor: LadaB
    Status: moderátor

    Re: Bodový systém

    Datum: 01.01.2008 10:24
     

    Taky mám pocit, že některou značku jsem snad na silnici ještě nepotkala... grinning smiley Nebo třeba přesná definice různých cedulí a směrovek...Já mám hokej v tramvajích..po Praze nejezdím, tak si už vůbec nepamatuju jak to tam je...,to bych musela asi důkladně nastudovat, kdybych tam musela jet.. grinning smiley

    Jednou mě pěkně zaskočily v Liberci... Tam je silnice, kde jsou jen tramvajové koleje...a měli jsme odbočit právě tam..Žádné auto před náma, žádné v proti směru...a už vůbec žádné nejelo po těch kolejích..Tak jsme jeli dál, že asi další ulicí..tam žádná nebyla...( Samo,že se jezdilo po těch kolejích..)Tak jsme nechali auto stát tam a došli kousek pěšky...Nakonec jsme na tom vidělali stovku za parkoviště u ZOO a pěšky to vyšlo nastejno...jak z parkoviště, tak z té ulice co jsme stáli... winking smiley

     
  • Autor: Hanule
    Status: expert

    Re: Bodový systém

    Datum: 01.01.2008 11:42
     

    Hehe, Evčo, to vypadá, že řídíš minimálně vod mateřský školky.

    PS. A nebude vono to* tím, že v ZNS žádný tramvaje nemáte, hm? smoking smiley

     

    * vono to rozuměj beznehodovost

     

    Ladi, tramvaje nejsou zdaleka tak složité, jak se zdá, funguje na ně celkem jednoduchá pomůcka. Schválně se nerozepíšu příliš obšírně (nesměj se předem grinning smiley ) - ony si jako jezdí ve svém vyhrazeném** jízdním pruhu, že jo. No a ty jim dáváš navíc přednost tehdy, když jedete původně stejným směrem, ale teď jim svým úkonem křižuješ cestu. To v podstatě znamená, při odbočování vlevo mají přednost vozidla v protisměru a všechny vyhrazené pruhy ve tvém směru původním, plus ona zákeřná situace, kdy pokračuješ rovně a tramvaj odbočuje vpravo - ty jí tedy křižuješ cestu - nebo odbočuješ vpravo a tvůj jízdní pruh (prostor) je příliš úzký, čili budeš muset najet na koleje nebo se k nim těsně přiblížit. V ostatních případech se přednost řídí docela stejnými pravidly jako u jiných tvému ferári stavem rovných vozidel - kdyby ne, musí to být vyznačkováno.

    **vyhrazený jízdní pruh je důležitý, protože vozidla (tedy autobusy, trolejbusy, ale také cyklisti a jiná hnaná zvířata, pokud jde o stezku, což už se občas někde vidí), kterým patří a která si to v něm šinou, ti všichni tu inkriminovanou přednost mají, tedy nejen tramvaje, bacha na to!

    Dále má tramvaj pré*** na přechodech (pochopitelně těch bezsemaforových grinning smiley .)

     

    ***rozuměj myši nemají tramvaji co lízt do cesty, když jede, pěkně si počkat

     

    I vjíždění na tramvajové pásy je poměrně intuitivní, smí se na ně tam, kde není jiný nebo dostatečně široký jízdní pruh, vyvýšené rovnou jako by říkaly sem ne, ty se smí zdolávat pouze jako křižovatka (čili příčně) v těch místech, kde jsou k tomu uzpůsobeny - klopené nájezdy obrubníků nebo přerušení oněch obranných valů. smoking smiley

    Tramvajový pás (jinak nevyznačený) je široký jako koleje plus na každé straně půl metru k tomu. (Představte si tramvaj, jak koleje přečnívá. smoking smiley )

     

    Ke světelným křižovatkám ještě uvedu, že při směrových signálech (ve tvaru šipek) je zaručena bezstarostná jízda, čili svou červenou mají jak protijedoucí, tak vaším původním směrem jednoucí tramvaje, čili můžete směle a vesele odbočovat, kam vám šipka káže. Červenou mají při odbočování vlevo i chodci, kterým jindy dáváte přednost, tam, kde to při směrovém signálu neplatí, bliká navíc onen oranžovací upozorňovací panáček jako varování (příp. jen oranžové světýlko, ale to se v úhlavním městě snad už ani nepotká).

    Na následující sdělení nespoléhejte, je jen pro vaše určité uklidnění a zajímavost - nevím, jak ve všech ostatních městech, ale v úhlavním to takto funguje -

    i u plných světelných signálů stojí za povšimnutí, že konkurenční signalizace pro řízení provozu tramvají je seštelována tak, že se křižovatka prakticky chová jako se směrovými - tj. vaše plná zelená se stejně nerozsvítí dřív, dokud tramvaj nemá svoje stůj.

     

     

    Zkopčím sem paragrafy Jízdy ve zvláštních případech, dost z toho plyne.

     

    Kdo zemřel nudou, nemá doufám prošlou lékárničku. grinning smiley

     

     

     

     
    Upraveno 2 krát. Naposledy upravil Hanule (01.01.2008 12:42)
     
  • Autor: Hanule
    Status: expert

    Re: Bodový systém

    Datum: 01.01.2008 11:46
     

    Jízda ve zvláštních případech

    § 13

    (1) Podél nástupního nebo ochranného ostrůvku se jezdí vpravo; vlevo se smí jet jen tehdy, brání-li jízdě vpravo překážka nebo jestliže je to bezpečnější s ohledem na rozměry vozidla nebo nákladu. Při jízdě podél nástupního nebo ochranného ostrůvku je nutno dbát zvýšené opatrnosti. Podél tramvaje se jezdí vpravo, pokud není dopravní značkou "Objíždění tramvaje" povolena jízda vlevo.

    (2) Na tramvajový pás v úrovni vozovky se smí v podélném směru vjet jen při objíždění, předjíždění, odbočování, otáčení, vjíždění na pozemní komunikaci, nebo vyžadují-li to zvláštní okolnosti, například není-li mezi tramvajovým pásem a okrajem vozovky dostatek místa; tramvajový pás zvýšený nad nebo snížený pod úroveň vozovky nebo od vozovky jinak oddělený například obrubníkem se smí přejíždět jen příčně, a to na místě k tomu přizpůsobeném. Při vjíždění na tramvajový pás nesmí řidič ohrozit ani omezit v jízdě tramvaj.

     

    § 14

    (1) Je-li vyznačen jízdní pruh dopravní značkou "Vyhrazený jízdní pruh" (dále jen "vyhrazený jízdní pruh") pro určitý druh vozidel, platí pro řidiče ostatních vozidel obdobně § 13 odst. 2, a je-li vyhrazený jízdní pruh vyznačen na tramvajovém pásu, též § 21 odst. 7.

    (2) Přejíždí-li řidič vozidla, pro které je vyhrazen jízdní pruh, z vyhrazeného jízdního pruhu do přilehlého jízdního pruhu, řidič vozidla jedoucí v tomto pruhu mu to musí umožnit snížením rychlosti jízdy, popřípadě i zastavením vozidla. Řidič vozidla ve vyhrazeném jízdním pruhu je povinen dávat znamení o změně směru jízdy a nesmí ohrozit řidiče ostatních vozidel.

    (3) Jede-li vozidlo, pro které je vyhrazen jízdní pruh, ve vyhrazeném jízdním pruhu nebo tramvaj jinou rychlostí než ostatní vozidla jedoucí stejným směrem, nejde o vzájemné předjíždění.

    (4) Je-li provoz ve vyhrazeném jízdním pruhu vyznačeném na tramvajovém pásu řízen světelnými signály pro tramvaje, řídí se řidič vozidla jedoucí v tomto jízdním pruhu těmito světelnými signály.

     

    § 15

    (1) Za vozidlem hromadné dopravy osob, které zastavilo v obci v zastávce bez nástupního ostrůvku nebo bez nástupiště na zvýšeném tramvajovém pásu, musí řidič jiného vozidla zastavit vozidlo; je-li v zastávce více vozidel hromadné dopravy osob, musí zastavit za druhým z nich. V jízdě smí pokračovat teprve tehdy, neohrozí-li již cestující, kteří nastupují nebo vystupují. To neplatí, zastaví-li autobus nebo trolejbus u okraje vozovky.

    (2) Za autobusem s označením "Označení autobusu přepravujícího děti", který zastavil v označené zastávce, musí řidič jiného vozidla zastavit vozidlo. Pokračovat v jízdě může až po odjezdu autobusu ze zastávky. Řidiči protijedoucích vozidel musí přihlédnout k možnosti vběhnutí dětí do vozovky a jízdu přizpůsobit tak, aby děti nebyly ohroženy.

     

    § 16

    Objíždění

    Řidič, který při objíždění vozidla, jež zastavilo nebo stojí, nebo při objíždění překážky provozu na pozemních komunikacích anebo chodce vybočuje ze směru své jízdy, nesmí ohrozit ani omezit protijedoucí řidiče a ohrozit ostatní účastníky provozu na pozemních komunikacích. Přitom musí dávat znamení o změně směru jízdy.

     

    § 17

    Předjíždění

    (1) Předjíždí se vlevo. Vpravo se předjíždí vozidlo, které mění směr jízdy vlevo a není-li již pochybnosti o dalším směru jeho jízdy. Při jízdě v připojovacím nebo odbočovacím pruhu se smí vpravo předjíždět též vozidlo jedoucí v průběžném pruhu. Odbočovací pruh je přídatný jízdní pruh určený pro odbočování (vyřazování) vozidel z průběžného jízdního pruhu.

    (2) Řidič, který při předjíždění vybočuje ze směru své jízdy, musí dávat znamení o změně směru jízdy a nesmí ohrozit ani omezit řidiče jedoucí za ním. Řidič musí dát znamení o změně směru jízdy při předjíždění cyklisty.

    (3) Řidič, který se po předjetí zařazuje před vozidlo, které předjel, musí dávat znamení o změně směru jízdy a nesmí ohrozit ani omezit řidiče vozidla, které předjel.

    (4) Řidič předjížděného vozidla nesmí zvyšovat rychlost jízdy ani jinak bránit předjíždění.

    (5) Řidič nesmí předjíždět

    a) nemá-li před sebe rozhled na takovou vzdálenost, která je nutná k bezpečnému předjetí,

    b) jestliže by se nemohl bezpečně zařadit před vozidlo nebo vozidla, která hodlá předjet,

    c) jestliže by ohrozil nebo omezil protijedoucí řidiče nebo ohrozil jiné účastníky provozu na pozemních komunikacích,

    d) na přechodu pro chodce a bezprostředně před ním,

    e) dává-li řidič vpředu jedoucího vozidla znamení o změně směru jízdy vlevo a není-li možné předjetí vpravo podle odstavce 1 nebo předjetí v dalším volném jízdním pruhu vyznačeném na vozovce v tomtéž směru jízdy,

    f) na křižovatce a v těsné blízkosti před ní; tento zákaz neplatí

    1. jde-li o předjíždění vpravo podle odstavce 1,

    2. jde-li o předjíždění jízdních kol, mopedů a motocyklů bez postranního vozíku,

    3. na hlavní pozemní komunikaci,

    4. na křižovatce s řízeným provozem,

    g) na železničním přejezdu a v těsné blízkosti před ním.

     
  • Autor: Hanule
    Status: expert

    Re: Bodový systém

    Datum: 01.01.2008 11:47
     

    § 21

    Odbočování

    (1) Při odbočování na křižovatce nebo na místo ležící mimo pozemní komunikaci musí řidič dávat znamení o změně směru jízdy; při odbočování nesmí ohrozit řidiče jedoucí za ním a musí dbát zvýšené opatrnosti.

    (2) Vyžadují-li to okolnosti, například při přepravě dlouhého nákladu, musí řidič zajistit bezpečné odbočení pomocí způsobilé a náležitě poučené osoby.

    (3) Před odbočováním vpravo se musí řidič zařadit co nejblíže k pravému okraji vozovky; musí-li přitom s ohledem na rozměry vozidla nebo nákladu vybočit ze směru své jízdy vlevo, dává vždy jen znamení o změně směru jízdy vpravo. Před odbočováním vlevo se musí zařadit co nejdále vlevo v části vozovky určené pro jeho směr jízdy s ohledem na rozměry vozidla nebo nákladu a šířku vozovky. Odbočují-li řidiči protijedoucích vozidel vlevo, vyhýbají se vlevo.

    (4) Řidič, který při odbočování opouští průběžný pruh, musí co nejdříve vjet na odbočovací pruh, je-li vyznačen.

    (5) Řidič odbočující vlevo musí dát přednost v jízdě protijedoucím motorovým i nemotorovým vozidlům, jezdcům na zvířeti, protijdoucím organizovaným útvarům chodců a průvodcům hnaných zvířat se zvířaty, tramvajím jedoucím v obou směrech a vozidlům jedoucím ve vyhrazeném jízdním pruhu, pro něž je tento jízdní pruh vyhrazen.

    (6) Řidič odbočující vpravo musí dát přednost v jízdě vozidlům jedoucím ve vyhrazeném jízdním pruhu, pro něž je tento jízdní pruh vyhrazen. Tam, kde je povolena jízda podél tramvaje vlevo, musí dát přednost v jízdě i tramvaji.

    (7) Tramvaj, která při odbočování nebo jiné změně směru jízdy křižuje směr jízdy vozidla jedoucího po její pravé nebo levé straně a dává znamení o změně směru jízdy, má přednost v jízdě.

     

    § 22

    Jízda křižovatkou

    (1) Řidič přijíždějící na křižovatku po vedlejší pozemní komunikaci označené dopravní značkou "Dej přednost v jízdě!" nebo "Stůj, dej přednost v jízdě!" musí dát přednost v jízdě vozidlům nebo jezdcům na zvířatech přijíždějícím po hlavní pozemní komunikaci nebo organizované skupině chodců nebo průvodcům hnaných zvířat se zvířaty přicházejícím po hlavní pozemní komunikaci.

    (2) Nevyplývá-li přednost v jízdě z ustanovení odstavce 1, musí dát řidič přednost v jízdě vozidlům nebo jezdcům na zvířatech přijíždějícím zprava nebo organizované skupině chodců nebo průvodcům hnaných zvířat se zvířaty přicházejícím zprava.

    (3) Řidič nesmí vjet do křižovatky, nedovoluje-li mu situace pokračovat v jízdě v křižovatce a za křižovatkou, takže by byl nucen zastavit vozidlo v křižovatce. To neplatí, pokud řidič zastavuje vozidlo v křižovatce za účelem plnění povinností podle § 5 odst. 1 písm. h) nebo při odbočení vlevo podle § 21 odst. 5.

    (4) Na příkaz dopravní značky "Stůj, dej přednost v jízdě!" musí řidič zastavit vozidlo na takovém místě, odkud má do křižovatky náležitý rozhled.

    (5) Řidič vjíždějící na kruhový objezd označený dopravními značkami „Kruhový objezd“ společně se značkou „Dej přednost v jízdě!“ nebo „Kruhový objezd“ společně se značkou „Stůj, dej přednost v jízdě“ musí dát přednost v jízdě vozidlům a jezdcům na zvířatech jedoucím po kruhovém objezdu a organizovanému útvaru chodců a průvodci vedených a hnaných zvířat se zvířaty jdoucími po kruhovém objezdu.

     

     

    § 23

    Vjíždění na pozemní komunikaci

    (1) Při vjíždění z místa ležícího mimo pozemní komunikaci na pozemní komunikaci musí dát řidič přednost v jízdě vozidlům nebo jezdcům na zvířatech jedoucím po pozemní komunikaci nebo organizovanému útvaru chodců nebo průvodcům hnaných zvířat se zvířaty jdoucím po pozemní komunikaci. To platí i při vjíždění ze stezky pro cyklisty nebo z obytné nebo pěší zóny na jinou pozemní komunikaci. To platí i při vjíždění z účelové pozemní komunikace nebo ze stezky pro cyklisty nebo z obytné nebo pěší zóny na jinou pozemní komunikaci.

    (2) Vyžadují-li to okolnosti, zejména nedostatečný rozhled, musí řidič zajistit bezpečné vjetí na pozemní komunikaci pomocí způsobilé a náležitě poučené osoby.

    (3) Vozidla vjíždějící na pozemní komunikaci musí být předem očištěna tak, aby neznečišťovala pozemní komunikaci.

     

     

    § 24

    Otáčení a couvání

    (1) Při otáčení platí obdobně ustanovení o odbočování (§ 21) a při otáčení na křižovatce též ustanovení o jízdě křižovatkou (§ 22).

    (2) Při couvání řidič nesmí ohrozit ostatní účastníky provozu na pozemních komunikacích.

    (3) Vyžadují-li to okolnosti, zejména nedostatečný rozhled, musí řidič zajistit bezpečné otáčení nebo couvání pomocí způsobilé a náležitě poučené osoby.

    (4) Řidič nesmí otáčet a couvat

    a) na nepřehledných nebo jinak nebezpečných místech, například v nepřehledné zatáčce a v její těsné blízkosti, před nepřehledným vrcholem stoupání pozemní komunikace, na něm a za ním,

    b) na křižovatce s řízeným provozem a v její těsné blízkosti,

    c) na přechodu pro chodce,

    d) na přejezdu pro cyklisty,

    e) na železničním přejezdu a v jeho těsné blízkosti,

    f) v tunelu a v jeho těsné blízkosti,

    g) na pozemní komunikaci s jednosměrným provozem; smí však couvat, jestliže je to nezbytně nutné, například k zajetí do řady stojících vozidel nebo vyjetí z ní.

     
  • Autor: jabraka
    Status:

    Re: Bodový systém

    Datum: 01.01.2008 13:30
     

    K těmto jednotlivým bodům mohu dodat,že jízda po Praze se vymyká všem předpisům.Ten,kdo po Praze jezdí často,vidí že Pražáci-řidiči-ignorují předpisy,značky,světla i parkování.Asi mají dost peněz na pokuty.Rychlost jízdy závisí na potřebách řidiče,nikoliv na vyhlášce.

    JABRAKA.

     
  • Autor: Hanule
    Status: expert

    Re: Bodový systém

    Datum: 01.01.2008 16:45
     

    Pane Jabrako, dovolím si oponovat Vašemu výroku a upravit jej do podoby, která snad bude citově nezabarvenému popisu reálné situace poněkud blíže. smiling smiley

    Míra ignorace předpisů v Praze nebude o mnoho větší nežli v kterémkoli jiném místě republiky, pouze četnost výskytu obdobných jevů bude přímo úměrná hustotě provozu, což může v důsledku působit tímto zkreslujícím dojmem.

     
Upozornění
Bohužel, do tohoto fóra mohou přispívat pouze přihlášení návštěvníci. přihlášení

Nejste registrovaní?
zaregistrujte se! Nezabere vám to víc jak 20 sekund a získáte množství výhod! registrace
 
 
 
Zajímavé foto
Zajímavé diskuze
Barbra a Daniel

adoptivní děti WEEKu
 
 
 
Příspěvky v diskuzi vyjadřují názory jednotlivých diskutujících. Redakce serveru nemůže ovlivnit jejich obsah.
Provoz diskuze se řídí Pravidly zasílání příspěvků na serveru Week.cz.



RSS vše - RSS vše - Diskuze - RSS - Co se jinam nehodí (Diskuze)

Přidej na Seznam    
 
(c) 2006-14 Week.cz | Kontakt - Podmínky užívání - Nápověda
 
Tento server používá software Phorum.