Re: Bodový systém

Autor: Hanule, Datum: 01.01.2008 11:42

Hehe, Evčo, to vypadá, že řídíš minimálně vod mateřský školky.

PS. A nebude vono to* tím, že v ZNS žádný tramvaje nemáte, hm? smoking smiley

 

* vono to rozuměj beznehodovost

 

Ladi, tramvaje nejsou zdaleka tak složité, jak se zdá, funguje na ně celkem jednoduchá pomůcka. Schválně se nerozepíšu příliš obšírně (nesměj se předem grinning smiley ) - ony si jako jezdí ve svém vyhrazeném** jízdním pruhu, že jo. No a ty jim dáváš navíc přednost tehdy, když jedete původně stejným směrem, ale teď jim svým úkonem křižuješ cestu. To v podstatě znamená, při odbočování vlevo mají přednost vozidla v protisměru a všechny vyhrazené pruhy ve tvém směru původním, plus ona zákeřná situace, kdy pokračuješ rovně a tramvaj odbočuje vpravo - ty jí tedy křižuješ cestu - nebo odbočuješ vpravo a tvůj jízdní pruh (prostor) je příliš úzký, čili budeš muset najet na koleje nebo se k nim těsně přiblížit. V ostatních případech se přednost řídí docela stejnými pravidly jako u jiných tvému ferári stavem rovných vozidel - kdyby ne, musí to být vyznačkováno.

**vyhrazený jízdní pruh je důležitý, protože vozidla (tedy autobusy, trolejbusy, ale také cyklisti a jiná hnaná zvířata, pokud jde o stezku, což už se občas někde vidí), kterým patří a která si to v něm šinou, ti všichni tu inkriminovanou přednost mají, tedy nejen tramvaje, bacha na to!

Dále má tramvaj pré*** na přechodech (pochopitelně těch bezsemaforových grinning smiley .)

 

***rozuměj myši nemají tramvaji co lízt do cesty, když jede, pěkně si počkat

 

I vjíždění na tramvajové pásy je poměrně intuitivní, smí se na ně tam, kde není jiný nebo dostatečně široký jízdní pruh, vyvýšené rovnou jako by říkaly sem ne, ty se smí zdolávat pouze jako křižovatka (čili příčně) v těch místech, kde jsou k tomu uzpůsobeny - klopené nájezdy obrubníků nebo přerušení oněch obranných valů. smoking smiley

Tramvajový pás (jinak nevyznačený) je široký jako koleje plus na každé straně půl metru k tomu. (Představte si tramvaj, jak koleje přečnívá. smoking smiley )

 

Ke světelným křižovatkám ještě uvedu, že při směrových signálech (ve tvaru šipek) je zaručena bezstarostná jízda, čili svou červenou mají jak protijedoucí, tak vaším původním směrem jednoucí tramvaje, čili můžete směle a vesele odbočovat, kam vám šipka káže. Červenou mají při odbočování vlevo i chodci, kterým jindy dáváte přednost, tam, kde to při směrovém signálu neplatí, bliká navíc onen oranžovací upozorňovací panáček jako varování (příp. jen oranžové světýlko, ale to se v úhlavním městě snad už ani nepotká).

Na následující sdělení nespoléhejte, je jen pro vaše určité uklidnění a zajímavost - nevím, jak ve všech ostatních městech, ale v úhlavním to takto funguje -

i u plných světelných signálů stojí za povšimnutí, že konkurenční signalizace pro řízení provozu tramvají je seštelována tak, že se křižovatka prakticky chová jako se směrovými - tj. vaše plná zelená se stejně nerozsvítí dřív, dokud tramvaj nemá svoje stůj.

 

 

Zkopčím sem paragrafy Jízdy ve zvláštních případech, dost z toho plyne.

 

Kdo zemřel nudou, nemá doufám prošlou lékárničku. grinning smiley

 

 

 


Vytisknuto z www.week.cz dne 08.05.2024 00:10
Adresa příspěvku: https://www.week.cz/re-bodovy-system/read.php?1,27147,40877#msg-40877