pátek 3. května, 02:44 Svátek má Alexej
|
Vyhledávání
Co se kde šustne
Zajímavé foto
|
Navigace: Aktivity a volný čas
Diskutujte!
Máte se svojí ratolestí spíše starosti a nebo radosti?
Diskuze
Komentáře a názoryUpozornění
Bohužel, do tohoto fóra mohou přispívat pouze přihlášení návštěvníci. přihlášení
Nejste registrovaní? zaregistrujte se! Nezabere vám to víc jak 20 sekund a získáte množství výhod! registrace
|
Re: Padák - rozvoj pohybu a týmové spolupráce
Co jsem doposud našla
HRY S PADÁKEM
Padák je látkový (často šitý z padákoviny) kruh (některé jsou i obdélníkového tvaru) tvořený barevnými poli látky (výsečemi) se středovým kruhovým otvorem. Na jeho okraji jsou často umístěna poutka pro lepší úchop. Nejčastěji je využíván padák o průměru 4m, ale existují až do průměru 20m.
Černá díra
Úkol: manipulace s padákem, odhad pro pohyb míče, spolupráce
Pomůcky: padák, malý lehký míček velikosti tenisového (různé míčky různých vah i velikostí – maximální velikost však taková, aby míček prošel otvorem)
Popis hry: Děti stojí okolo padáku a drží oběma rukama poutka padáku. Paní učitelka vhodí na padák malý míček. Děti se snaží pohybovat padákem (vesmírem) tak, aby míček (planeta) skončil v otvoru uprostřed padáku (v černé díře).
Varianty: (pro starší děti) Na vypnutou plachtu položíme několik různých míčů. Úkolem dětí je nechat propadnout postupně všechny balony otvorem v co nejkratším čase. Další varianta pro skupinu předškoláků: Děti rozdělíme na dvě skupiny. Každá skupina má svůj míč (stejně velký, jen jiné barvy). Děti stojí kolem padáku a drží jeho poutka, střídavě hráči jedné a druhé skupiny. Cílem je dosáhnout toho, aby právě míč mé skupiny propadl otvorem jako první.
Mexická vlna
Úkol: manipulace s padákem, odhad pro pohyb míče, vzájemná spolupráce
Pomůcky: padák, větší a těžší míč (jako na sálovou kopanou)
Popis hry: Všichni hráči drží oběma rukama padák za okraje. Učitelka položí míč na padák poblíž okraje. Snahou všech hráčů je udržet míč při okraji padáku (pozor aby nevypadl) a zároveň ho rozpohybovat kolem dokola. Pokud se to podaří vznikne „mexická vlna“ ( podobná známé z diváckých tribun).
Varianty: (pro mladší děti) Jiná varianta: Děti drží kolem dokola padák ve výši pasu. Jedno z dětí (nebo dvě proti sobě) běží kolem dokola stojících dětí držících padák, jak je míjí, dotýká se jich rukou. Když stojící dítě ucítí dotek, hned vzpaží a zase připaží. (Běžící děti mohou na povel učitelky měnit směr.)
Výměna
Úkol: Procvičení barev, reakce na signál, orientace v prostoru
Pomůcky: padák
Popis hry: Děti stojí kolem padáku, každé drží jeho okraj u jedné z barev. Chodí dokola a říkají: „Hádej, hádej hadači, která barva nestačí? Kterápak se změnit má? A bude to, a bude to: ČERVENÁ.“ Při vyřknutí určené barvy (např. červené) se všechny děti zastaví, vzpaží (nafouknou padák). Děti stojící u vybrané barvy se pustí a podběhnutím pod padákem si vzájemně vymění místa. Pozor na srážku dětí pod padákem!
Kdo je žabák?
Úkol: manipulace s padákem v rytmu, paměť, posilování vzájemných vztahů ve skupině, smysl pro fair play (udržet oči zavřené)
Pomůcky: padák
Popis hry: Děti stojí se zavřenýma očima kolem padáku, každé drží poutko padáku. V rytmu říkanky pohybují padákem nahoru a dolů:
Skáče šipky, lomeňáka, (ze vzporu dřepmo stoj, vzpažit – padák vzhůru)
za večerů koncert kváká.(vzpor dřepmo – padák leží na zemi)
Na rybníku pod hrází, (stoj, vzpažit)
když měsíček vychází.(vzpor dřepmo pustit padák)
Paní učitelka během říkanky dotykem označí žabáka, který se v rybníčku (pod padákem) schová. Když vyjde měsíček, děti mohou oči otevřít a hádat, kdo je žabákem.
Balónku, hop!
Úkol: manipulace s padákem, odhad pro pohyb míče, vzájemná spolupráce
Pomůcky: padák, velký nafukovací míč (nepropadne středovým otvorem)
Popis hry: Děti stojí v kruhu a drží poutka padáku, v němž je velký míč. Odříkávají: “Zatočíme balónek, dokolečka dokola. Pohoupáme balónek houpy hou, houpy hou.“ A Anička (paní učitelkou vybrané dítě) zavolá: Balónku, hop!“
Děti chodí (s napnutým padákem) dokola, pak míč pohoupají a na povel (Hop!) se snaží vyhodit míč co nejvýše do vzduchu a následně ho zase chytit zpět do padáku.
Hrátky
Pomůcky: padák
Popis hry: Děti stojí okolo padáku a drží oběma rukama poutka padáku. Zpočátku děti padák pouze “nafukují“ – víří vzduch (jsou větříky, zprvu malé a mírné, později silnější, až se stanou vichrem z hor) zdviháním plachty vzpažováním a připažováním.
Popis hry: Jedno z dětí si libovolně lehne či sedne doprostřed padáku, ostatní děti klečí, drží poutka padáku a dělají větříky, které vzdouvají nejprve malé a stále větší mořské vlny kolem velryby uprostřed.
Popis hry: Děti stojí okolo padáku a drží každou rukou poutko padáku. Na známou písničku: „Houfem ovečky“ děti podle pokynů paní učitelky chodí za zpěvu písně dokola – mění směr, pohybují se k sobě (do středu kruhu), dupou či cupitají, nadouvají padák apod.
Re: Padák - rozvoj pohybu a týmové spolupráce
www.majkaj.webg..
Re: Padák - rozvoj pohybu a týmové spolupráce
Re: Padák - rozvoj pohybu a týmové spolupráce
tak už jsem postupně posháněla těch činností s padákem dosti - ucelená publikace však asi o nich ani není vůbec vydaná, takže momentálně dávám dohromady všechny info, co jsem kde našla - už mám zkušenosti, jak sě školkovými dětmi, tak s puberťáky, ale i s rodiči s dětmi a má to fakt úspěch - fotodokumentace je už také rozsáhlá - tak sem postupně něco nahodím
náměty k činnostem sem dám asi příští týden (třeba by to mohlo někoho z vás také zajímat ), až to po večerech sepíšu - dávám to dohromady kvůli tomu, že s kamarádkou budeme příští týden lektorovat činnosti s padákem na CVVZ v Třešti - celostátní setkání pracovníků s dětmi - protože si myslíme, že tato pomůcka ještě není moc známá a možnosti jejího využití už vůbec ne
Re: Padák - rozvoj pohybu a týmové spolupráce
Re: Padák - rozvoj pohybu a týmové spolupráce
Libi...tak hry s padákem jsme měli v rámci psychomotorických her před osmi lety. Taky jsem ho chtěla do školy pořídit, ale nedostala jsem na něj prachy. Levná záležitost to totiž není.
Hry jsme s ním hráli přibližně stejné, jako jsi uváděla.
Mimo padák jsme tam ještě měli různá šlapadla, disky na rovnováhu, vozíčky, prkna s kolečkama.... byla to docela zábavná přednáška.
Re: Padák - rozvoj pohybu a týmové spolupráce
já byla v letošním květnu na semináři psychomotorických her, tam jsem získala knížku z Masarykovy univerzity o těchto hrách, kde je padákům také věnována kapitolka, na semináři je však neměli, ale jak ty píšeš, tak různé balanční desky, šlapadla (pedala), prkýnka s kolečky apod. jsme měli možnost si vše vyzkoušet
levná záležitost to není, ale stojí to za to, do klubu jsem je získala jen díky tomu, že jsem na ně ušetřila v rozpočtu letního tábora a nově mám i jeden menší ve školce, ale tam jsem bohužel udělala chybu a omylem objednala padák bez úchytek na kraji, takže to musí všechny děti držet za zpevněný okraj, ale jde to (když jsem potom zpětně kontrolovala, jestli jsem opravdu objednala padák bez úchytek, jsem zjistila, že během nějakých tří neděl, co jsem to objednávala se ty ceny za jednotlivé padáky zvedly na kuse i o několik set )
Re: Padák - rozvoj pohybu a týmové spolupráce
Libi...my jsme měli ten bez úchytek a jak píšeš, šlo to. Větší děcka to udrží, ale pro ty menší je asi vhodnější ten s úchytkama.
Na začátku šk.roku se nám dostal do ruky katalog těchto pomůcek (vlastně všech na TV)....ale škola neobjednala nic...nejsou prachy.
Na tom semináři...házeli jste si taky ,,kometama´´?
Re: Padák - rozvoj pohybu a týmové spolupráce
Re: Padák - rozvoj pohybu a týmové spolupráce
Re: Padák - rozvoj pohybu a týmové spolupráce
Re: Padák - rozvoj pohybu a týmové spolupráce
Mono díky za vysvětlení, ono v současné době existuje fakt spousta netradičních pomůcek, jen jde o to, kde na to brát peníze, ale má to smysl, protože děckám už jen klasický kopačák asi nestačí a chce to dávat jim nové a nové podněty
na manuálu k padáku se pilně pracuje
Re: Padák - rozvoj pohybu a týmové spolupráce
Re: Padák - rozvoj pohybu a týmové spolupráce
Mono - díky
tak mám činnnosti s padákem sepsány, jen tomu dát trochu úpravu, ale to už počká, hlavně, že to mám pohromadě - zatím je to ke stažení na
[uloz.to]
Re: Padák - rozvoj pohybu a týmové spolupráce