![]() |
čtvrtek 6. února, 16:55 Svátek má Vanda
|
Vyhledávání
Co se kde šustne
Zajímavé foto
|
Navigace: Náboženství
hodnocení: 5.00
![]() ![]() ![]() ![]() ![]()
Diskutujte!
vše o náboženstvích
Diskuze
Komentáře a názoryUpozornění
Bohužel, do tohoto fóra mohou přispívat pouze přihlášení návštěvníci. přihlášení
Nejste registrovaní? zaregistrujte se! Nezabere vám to víc jak 20 sekund a získáte množství výhod! registrace
|
Re: Církevní restituce.
.... já bych jim nedala nic, po revoluci už nějaké vyrovnání bylo,..... natož, ještě ty milióny, že se nestyděj je přijmout, když viděj, jak na tom většina oveček je
Re: Církevní restituce.
Re: Církevní restituce.
ani já bych jim nic nedala -- nepokoje , války , zabíjení měly skoro vždy původ v náboženství .. hlásali chudobu , skromnost a dnes mají pořád málo -
www.samokecna.e..
Re: Církevní restituce.
V byvalem Ceskoslovensku malokdo chodil do kostela, protoze komunisti nabozenstvi neucili. Kostely byli bud zavrene nebo v nich byli sklady
Moje rodna do kostela nechodila, ja sam jsem atheista, proto si tez myslim, ze by vlada cirkvy nic davat nemela.
Po zmene politiky uz neco dostali, tak co porad chtej
Mozna ze by se melo vyhlasit referendum, aby vlada zjistila jestli na cirkev lidi chtej platit ze svych dani!
Re: Církevní restituce.
Také mě to rozčiluje. Osobně si myslím, že jednoznačný restituční nárok by měl být uplatnitelný pouze pro osoby (potažmo jejich dědice), nikoli pro instituce, protože to je z principu věci eticky o mnoho problematičtější než "obyčejná restituce". Také u těch chtě nechtě dochází k mnohým křivdám v souvislosti se státem asistovanou změnou vlastnických práv, ale ještě se tam jakž takž dá dobrat nějakého výchozího bodu, od něhož se náprava prvotního vyvlastnění odvíjí. Ovšem u církví, které se nikdy "samy neživily", jejichž postavení vůči státu bylo vždy specifické, neboť nepodléhaly výlučně zákonům země, církevní představitelé nebyli výlučně poddanými a následně občany, jmenovitě pak katolická církev sama z historického hlediska byla a je částečně vlastním státem, v určitém historickém období i spoluvládou nad zemí. Jasně, vím, že výchozí bod restitucí spadá do doby úplně jiné, ale snažím se tím vyjádřit, že ta provázanost je tam ještě mnohem komplikovanější.
Průběžné nabývání majetku katolickou církví bylo jakýmsi ekvivalentem současného daňového zatížení občana/poddaného, subjektivně jakékoli vyrovnání, i když k výchozímu bodu restitučního nároku právně zformulovatelné vzhledem k jednoznačnému časovému určení onoho "výchozího stavu ke dni", vnímám jako znovudarování darovánaného, potažmo vymáhaného.
Pochopitelně to nic nemění na tom, že ani tzv. soukromý majetek nemusel být vždy získán zcela korektní formou na historické časové ose, ovšem podobně jako ten církevní, instituční, pak k určitému datu prostě korektní již byl a z toho je vycházeno, to chápu (i u těch církví), ať se mi to líbí nebo nelíbí, a když se kácí les, létají bohužel třísky - v daný moment může existovat plošná spravedlnost pro všechny, která ovšem nikdy neuspokojí jednoho každého, protože jednotlivci logicky tou plošností mohou být poškozováni.
No.. a že plošným vyrovnáním dojde i na "odškodňování" církví nehistorických a alternativních (či jak to nazvat), tak to celou záležitost činí ještě ošemetnější. Tomu moc nerozumím.
Potíž proti prostému "soukromému" vlastnictví spatřuji právě v tom přetrvávajícím specifickém postavení těchto institucí vůči státu i jejich "klientele", moc se mi nechce věřit, že by se to dalo nějak definitivně vymezit. Pravda, nejde tak zcela o specifikum - politické strany, to je tak trochu dtto. To musím totiž uznat i přiznat, že já nechápu ani ten princip, na jehož základě dostávají politické strany ten svůj bakšiš za úspěch s politickou kampaní. A dostávají ho.
To je ještě uhozenější než církevní nárokování. Není to sice jednorázově tolik, zato však podstatně četněji zase.
Jsem si vědoma, že tu nevyjadřuji žádné odborné stanovisko, nejsem právník ani politolog.
www.samokecna.e..
Re: Církevní restituce.
Opravdu nejsi pravnik?
Dobre napsane

Re: Církevní restituce.
.....inkvizice, mučení, pálení čarodějnic, tak byl také získáván majetek
Re: Církevní restituce.
Se vším souhlasím,
tedy jestli se to nezmění a nebudu upálen za odpustky nebo kacířství.
Re: Církevní restituce.
" .. a že plošným vyrovnáním dojde i na "odškodňování" církví nehistorických a alternativních (či jak to nazvat), tak to celou záležitost činí ještě ošemetnější. Tomu moc nerozumím. "
-No právě, Já jsem například nevěřící ateista, ale to je předci taky svým spůsobem víra- víra v neexistenci Boha. Neměla bych mít teda nárok na nějaké odškodnění ?
Re: Církevní restituce.
Kordul, to je ten problém, že třeba šlechtici nabývali majetek za feudalismu, nevolnictví. Pak došlo k několika historickým zvratům, změnám státních forem, uspořádání, no a pokud si tento majetek udrželi k výchozímu bodu (vyvlastnění), je jim následně navracen. Také nejdeš do důsledku, že byl nabyt podle soudobých měřítek neeticky.
Dtto kapitalismus atp. Ono je fakt, že ryzí dobrotou srdce se nebohatne.
Konkrétní představitelé církve sami o sobě nemohou za to, že jejich předchůdci mučili, zastrašovali, upalovali atp., ale právě ta přetrvávající ideová nadstavba takové organizace a její poslání je faktor hodně citlivý s výraznějším dopadem na naše uvažování (i její konání). Takový podnikatel, když na to koukneš selsky, prostě jen bohatne (ideálně v zákonném rozmezí), je-li náhodou třebas i donátorem a mecenášem, jde o jeho dobrovolnou nadstavbu, z toho on se společnosti nezpovídá jako ze svého povinného závazku, na jehož základech majetku nabývá, nabýval. U církve to tak není.
Jinak je to nastejno v tom, že i u navracení soukromého majetku "osobě", na to soudobá společnost doplácí. Buď přichází např. o výnosný podnik, příp. podnik naopak nevýnosný, jenž v mezičase dotovala, který teď bude patřit někomu jinému, nebo nahrazuje ze svých prostředků utrpěnou ztrátu, která je oprávněně nárokována, formou náhrad.
Rudo, vyčetla jsem právě to stanovisko, že nemůžeš referendem rozhodovat o zákonném nároku, myšleno o jeho přiznání nebo odepření. Zákon je zřejmě sepsán tak (a jedná se o zákon platný), že tyto inkriminované nároky jeho limity splňují, a on je tudíž pokrývá. Jak říkám, bohužel tomu tak dobře nehovím, abych byla s to do toho pletence proniknout s jednoznačným výsledkem, že je to či není v pořádku. Nevím dost ani o té formě náhrad, klíči, pro koho ano, pro koho ne.
www.samokecna.e..
Re: Církevní restituce.
Dobre napsane
Muzu si to vypujcit na muj FB
Re: Církevní restituce.
V Německu, Švýcarsku, Rakousku, nebo ve Skandinávii je církev financována církevní daní, kterou platí věřící dané církve a činí např v Německu 8-9% přijmu zaměstnance (pouze věřícího). Známý žije v Německu jako věřící tuto daň platí, ale dost se kroutí, když má měsíčně vysolit 8-9% z platu. Je to dobrovolné, ale farář vám nedá pokoj dokud nesouhlasíte. Pro církev to znamená 80% přijmů, 10% dostává od státu a zbylých 10% jsou dary.
Zavedl bych to i u politických stran.
S církevními restitucemi nesouhlasím.
Re: Církevní restituce.
Anny, pokud budeš organizována, zapsána, mít potřebný počet sounevěrců atp., tak teoreticky ano, ale o tom vím právě prd, jak a k čemu se to vztáhne. U těch nehistorických církví si to vykládám jako odpadlické odnože církví historických, které byly uznány, takže holt dostanou svůj desátek za podíl na majetku těch historických.
Ale ty jako organizovaný ateista, na čem se majetkově podílíš? Bezradný smajlík.
Re: Církevní restituce.
[www.parlamentnilisty.cz]
Vsak take nezapomenme, kdo na tom ma obri podil, ze to to cirkvim vyslo. Predpokladam, ze i za to mu to vetsina volicu v prezidentskych volbach a ostatne i nedavno spocitala.
Re: Církevní restituce.
Taku, ta castka je naprosty nesmysl. Plati se 8-9% ne z celeho platu ,ale jako zaklad se bere dan ze mzdy.
Pricemz se jeste zohlednuji deti apod. Od jiste vyse mzdy se plati 5%.