čtvrtek 16. května, 20:13 Svátek má Přemysl
|
Vyhledávání
Co se kde šustne
Zajímavé foto
|
Navigace: Náboženství
hodnocení: 5.00
Diskutujte!
vše o náboženstvích
Diskuze
Komentáře a názoryUpozornění
Bohužel, do tohoto fóra mohou přispívat pouze přihlášení návštěvníci. přihlášení
Nejste registrovaní? zaregistrujte se! Nezabere vám to víc jak 20 sekund a získáte množství výhod! registrace
|
Re: Církevní restituce.
Taku, to je dobrý princip.
Re: Církevní restituce.
Re: Církevní restituce.
... upřesňuji, 8-9% z platu je blbost.
Církevní daň je vpodstatě daňová přirážka, která je vypočítávána podle výše daně z přijmu zaměstnanců. Podle zemí a církví činí 8-9%.
Re: Církevní restituce.
Jsem také ateista, takže teoreticky církve k ničemu nepotřebuji, ale některé výstupy její činnosti pokládám za velmi prospěšné pro společnost. Kulturní, charitativní. Z tohoto hlediska nemám nic proti tomu, aby stát smysluplným církvím, pokud splňují jím stanovené požadavky a parametry, na jejich provoz přispíval. Přispíval, nikoli dotoval je v plném rozsahu. I tyhle organizace se musí snažit nějak po svém tvořit zisk za účelem svého provozu, o tom žádná. Nebo ho mít nějak zajištěn na podobném principu, jako popsal Tak. Celý ten problém spočívá v tom, že ačkoli by se mělo jednat o organizace "nehamižné", ony argumentují tím, že jim je ale odepřením původního majetku v tvorbě zisku (teoreticky ušlechtilého, samozřejmě) bráněno. No, a protože jim restituční zákon nahrává, chtějí urvat, co jen můžou. Nám jako jedincům, kteří tuto náhradu utrpěné křivdy historické mají zaplatit aktuální finanční křivdou na sobě samých, se příčí, že jsme nuceni znovu zadotovat to, co dobrovolně či nedobrovolně dotovali už naši předci. Vnímáme to tak, že církve nenabyly svého majetku vlastním, na dobrovolných i nedobrovolných dárcích nezávislým, produktivním úsilím, ale právě jeho vyžebráním nebo vymožením, a to ještě za aktivního páchání křivd na těchto drobných donátorech. A dneska si řekneme, nám k ničemu nejsou, a už zase chtějí?
Re: Církevní restituce.
[www.rtl.de]
Hanul, v Nemecku sice maji model, kde stat prispiva jak na platy cirkevnich zamestnancu, tak i financovanim ruznych vicemene bohulibych cinnosti(nemocnice, skolky, skoly) a nejenom stat, ale i obce jsou povinny prispivat, coz treba u nemocnic je snad v poradku.
Duvod, proc stat a obce take plati je prave ten, ze v Nemecku doslo na poc. 19 st. k vyvlastneni. Tedy k pravemu opaku toho, co se deje u nas. A to jeste nasi cirkvi bylo prislibeno, ze x let bude stat prispivat i na platy apod.
Problem jejich casto ne tak bohulibe cinnosti vidim v tom, ze v minulosti, treba az do 70 let ruzna zarizeni jako treba detske domovy apod. byla velmi casto v rukou cirkve a az teprve nedavno se zacaly mnozit procesy, kdy vyslo najevo, jak hrozne veci se tam dely. A nejen v Nemecku.
Ja osobne treba nejsem spokojena, ze v mnohych obcich jsou jenom katolicke skolky nebo evengeliceke. Zvlaste v tech katolickych nalevaji malinkym detem do hlavy nabozenstvi. Deti ve 3,4 letech vymalovavaji obrazky svatych a tahaji je do kostela podivat se na krizovou cestu. Nas kluk se pak bal i jenom chodit okolo kostela. Dodnes tam nechce vstoupit. Taky jsem jim to tenkrat zakazala. Ale jina alternativa tam proste nebyla.
www.samokecna.e..
Re: Církevní restituce.
Tady v Kanade jsou ted porad soudy za prava indianskych deti, kteri byli v minulosti odebrany rodicum(vetsinou tedy opravnene) a byli umistene v katolickych skolach na "prevychovu"
Tam je tyrali i sexualne
Re: Církevní restituce.
V tom odkazu od Taka (díky, Taku) je dobře postižen rozpor (v kapitole 3.1 Základní argumenty).Soudobá společnost vnímá katolickou církev větším dílem jako obtíž, což je jistě dáno i tím, že soudobá společnost je většinově ateistická. Katolická církev se cítí komunistickým režimem obrána o základnu věřících v ekonomicky aktivní vrstvě společnosti, takže i když v současnosti je "dožívající" církví "menšiny", chce svůj majetek už proto, že by ji její členská základna neuživila, což uznává a čehož si je vědoma, pro svůj rozmach dobudoucna jí tohoto majetku třeba. No jo, je jmenovitě pro katolickou církev příznačné, že nevidí své obrození v chudobě, ale ráda by se zhojila i na těch, kdož její nárok neuznávají. Z toho se dá, když si pohrajeme, vyvodit, že není a nedokáže být trpitelsky skromná v Ježíšově stylu a trpělivě si počkat pomalého zlepšování situace svou soustředěnou činností "v primitivních podmínkách" napodobujících těžké časy jejího vzniku, ale ráda by rozhojňovala zástupy oveček už pěkně oblečená v nákladném obřadním rouchu. Tím si svou pošramocenou pověst o moc nevylepší ovšem, takže příliv oveček je ohrožen. On lepší (?) jeden velký kšeft s rychlým, velkým a jednorázovým ziskem, než nějaké plahočení a pinožení se v potu tváře od píky. Je to krásný příklad versus - krátkodobého a dlouho-, dlouhodobého hlediska s nejistou nadějí na úspěch, co..
Ne, že bych to jejím aktivním představitelům vyčítala, jen si myslím, že takhle se sympatií tuplem nedočká. To po té emocionální stránce, nikoli právní.
www.samokecna.e..
Re: Církevní restituce.
Tady v Britske Columbii uz tolik lidi na boha neveri. Lide prestavaji chodit do kostelu, tudis neprispivaji do kostelni kasicky a potom se kostely nemohou opravovat a hodne kostelu se tu uz i zavrelo. Dokonce u nas ve Victoria 2 velice zchatrale kostely zborili
www.samokecna.e..
Re: Církevní restituce.
Jeste bych tedy chtel podotknout, ze nekteri verici si mysli ze Jezis uz se nikdy nevrati a tak na nej zrejme nechteji cekat
Re: Církevní restituce.
Rudo, a jak honosné stavby to jsou? Ono je to fakt velké sousto (mluvím o té naší), nejde jen o lesy, polnosti, budovy jako takové, ale i tu jejich kulturně historickou hodnotu, na to stejně nemůže žádná církev soběstačně mít dost, aby spravovala a restaurovala majetek ve stáří několika staletí, památkově chráněný, no a k tomu kvanta uměleckých děl a předmětů. To celou tu komplikovanou provázanost se státem umocňuje.
Vždyť ty kostely stavěli dřív jen ti nejbohatší, většinou králové (potažmo královská města) či přední šlechtici v době ekonomické konjuktury, klidně i v řádech generací, kolikrát třebas ani nedokončili. No, a to pokud ne, použili prostě stavební materiál na něco jiného, na základě rozhodnutí aktuálního stavebníka (a nikoho jiného celkem); ale i o tom to je, že dneska máme fůru velevzácných ruin. Jsou překrásné, vzácné, je jich škoda, svěvolně nezbořitelné, ovšem čistý zisk těžko kdy generovat budou, ty jen pohlcují. (Ne že by si to nezasloužily.)
www.majkaj.webg..
Re: Církevní restituce.
Ani jsem sem původně nechtěla lízt, páč mě to taky sere. Zaujalo mě Hanulino - Konkrétní představitelé církve sami o sobě nemohou za to, že jejich předchůdci mučili, zastrašovali, upalovali atp.
Tento princip by se dal napasovat i na komunisty, když půjdem do důsledků. Proč se má pohlížet na představitele církve jinak, než na komunistickou stranu? Ideologie jako ideologie. Krev jako krev. Netvrdím, že nemají církve nějaké pozitivní zásluhy, ale nevidím důvod, proč je zvýhodňovat na úkor celé společnosti, která je tak jako tak v prdeli. A jestli bude mít církev zpátky majetek nebo ne, to na stavu společnosti nic nezmění, maximálně bude většina nasraná, protože to bude cítit jako nespravedlnost.
www.samokecna.e..
Re: Církevní restituce.
Zrejme tak honosne nebyly, proto je zborili
Abych tedy jen nekecal, tak jsem tam odpoledne zajel a ten pozemek vyfotil. Stavi se tam ted bytovky, tak to zrejme vlastnik prodal a jeste na tom neco mozna vydela
Re: Církevní restituce.
.......ale i takto získaný majetek jim nevadí a chtějí ho zpět,........co myslíte , že s tím udělají, rozprodají a už dneska vědí komu
Re: Církevní restituce.
....... jinak jsem pověrčivá a věřím , že je něco mezi nebem a zemí ,...... s tím ale nemá ten tunel s restitucemi nic společného
Re: Církevní restituce.
[www.krajskelisty.cz]
Re: Církevní restituce.
Teoreticky církev má být chudá, practicky je to bohatý panovník, který si mslí jen na moc a peníze. rrrrrrrr