Re: Jak se správně starat o své auto

Autor: carlos, Datum: 23.11.2010 19:39

Když rady tak rady :

 

ad1) zimní gumy nazout pohybuje-li se teplota jen kolem 5st. C /konstrukce letních či zimních gum jsou naprosto rozdílné a reagují opravdu na teplotu. Zatímco letní (mající tvrdou směs), vlivem njízké teploty nadále tuhnou a snižují adhezi (přilnavost) na vozovce, zimní (mající měkkou směs) vlivem nízké teploty taktéž tuhnou, ale zachovávají si vlastnosti pneumatiky za letních podmínek. O dezénu se umiňpvat nebudu, protože tohle už všichni znají/

 

ad2) přimrzání dveří - lze jednoduše zabránit buďto speciálním sprejem k tomu určeným (obsahuje glycerin), nebo zlehka potřít glycerinovým olejem (k dostání ve větších či specializovaných drogeriích)

 

ad3) zkontrolovat stav stěračových gum, jeví-li známky fyzického poškození, případně nechává za sebou na skle "stopu", vyměnit (1 pár stěračových gum /ne stěračů kompletních/ příjde na cca 70 Kč), výměnu zvládne každá holka co umí štrikovat winking smiley , potřeba jen malé kleště a tenký šroubovák, případně ostrý nůž na zaříznutí správné délky

 

ad4) nejvíc v zimě trpí akumulátor. Doporučuje se jej zkontrolovat, popřípadě dolít elektrolyt destilovanou vodou (odpadá tento krok u bezúdržbové), a v teple nechat nabít na 100%. Tím spíš, používáte-li vozidlo jen na krátké vzdálenosti, kdy se nestačí po nastartování a rozsvícení všech světel dobít. Vykazuje-li AKU vnější známky mechanického poškození (např. krystalizuje-li na elektrodách, nebo někde na těle, ihned vyměnit za nový. Nepříjemné když nakonec elektrolyt (30%ní H2SO4) se "vyplače" do kapoty, obtížně se neutralizuje i čistí. Součástí kontroly by měla být i kontrola alternátoru, ale to je jen pro odborný servis, ale jeho nefunkčnost vám stejně ohlásí "kontrolka".

 

ad5) bezpečnou funkci motoru samo sebou zabezpečí i správné ředění chladící směsi. Asi málo kdo má doma hustoměr pro přeměření chladící kapaliny, lépe je ji vyměnit komplet, plus nějakou "zásobičku" pro strýčka příhodu, v nejhorším případě jen doplnit stávající (pokud možno stejným typem od toho samého výrobce).

 

ad6) dále si překontrolovat (a doplnit) brzdovou kapalinu , pokud máte kilometrově přejetou výměnu oleje, tak neváhat ani s výměnou (dá se udělat na koleně-ale nezapomnět vyměnit současně i olejový filtr-, ale je pak problém co s olejem starým, lépe si nechat vyměnit olej v servisu, a nemusí být zrovna autorizovaný)

 

ad7) a zimní výbavu taktéž doplnit do kufru vozidla (škrabku na led, smetáček na sníh, lopatu malou na odhrnutí sněhu před/za autem před vyjetím, nějaký ten rozprašovač s rozmrazovačem skel, kuchyňksé utěrky na otření zarosených skel, případně na očištění světel, u osob bydlících v rizikových či horkých oblastech samo sebou sněhové řetězy)

 

....... určo by se toho dalo napsat víc, jsem sklerotik a spolehlivě jsem něco vynechal eye rolling smiley , tak to ještě paní, slečny a pánové po mě doplňte please smiley


Vytisknuto z www.week.cz dne 02.05.2024 22:38
Adresa příspěvku: https://www.week.cz/re-jak-se-spravne-starat-o-sve-auto/read.php?1,494291,495710#msg-495710