Přišlo mi dnes mailem.
*Ahoj. Jmenuju seHonza. *
*Sem žákem:-) 5. třídy. Chtěl bych vás seznámit snašý školou a taky vám
vyprávjet, co sme se dnes učili.¨*
*Našeškola je velmy moderní a pokroková, protože je inkluzivní.*
*Inkluze je, když se všichni učí spolu v normální škole.Romové, bílý,
cizinci a postižené děti, všychni spolu vjedné třídě. Neni tu žádná
disgryminace.*
*Vnaši třídě je nás celkem 12 žáků a kromě učitele tu s námisou ještě 3
paní asitentky a jedna pani psicholožka. Tedvám všechny moje spolužáki
představim. *
*V první lavici uokna sou dvě holki – Lucka a Rebeka *
*Vedruhé lavici sedí Milan Tancoš a Jozef Žigo. Jsou toRomové.Nebaví je moc
sedět v lavici, tak většinou běhaj potřídě, nebo si s paní asistentkou
hrajou vzadu a zpývajromské písně.*
*Dřívepořád s dalšími Romy čekali před školou a od ostatních siněco
půjčovali, hlavně mobili a peníze. Mě jednou odtáhlydo křoví a půjčili si
moje peníze a bundu. Ale o tom námpaní ředitelka zakázala mluvit a dnes už
nesmíme do školinosit nic drahého. Jejich rodiče to prí maji těžké
kvůlidisgriminaci a rasizmu. Naše škola pro romské žáky každýrok koupí nové mobili a tablety a taky jim dává kapesné.Jinak sou všichni hrozně nadaný a
chytrý, hlavně nahudební a výtvarnou výchovu. Mají samé dobré známki *
*Vetřetí lavici sedí Štefan. Je mentálně postižený. Vedle nějsedí jeho
specijální asistentka Renata, která mu se všýmpomáhá a utírá mu nudle a
sliny. Mluvit nedokáže, jenvydává různé zvuky, ale všichni víme, že je
úžasně chytrý.Dostává totiš samé jedničky. Učitelky říkají, že je pronaši
třídu velkým obohacením. *
*V první lavici udveří sou Monika a David. Ve druhé lavici u dveří sedím
jáa vedle mě Mustafa. Jeho rodiče přišly z Afgánystánu.*
Vetřetí lavici je Alžběta. Je postižená s daunovýmsyndromem, ale je hrozně
chytrá. Má nejlepší známky z celénaší třídy. Vedle ní sedí její asistentka
Martina. *
*Večtvrté lavici sedí Lukáš a vedle něj Manu. Manu je tunový.Přišel k
námpřed 2 měsíci a jeho rodiče sou z Afriki. Pamatuju si najeho první den
unás. S naší třídní sme uspořádali uvítací párty. Všichnisme se s ním
museli obejmout a poděkovat mu, že sepřistěhoval do naší země, protože naše
země i naše školapatří všem. *
*Vposlední lavici sedí naše třídní psicholožka. Pomáhá nám ařeší různé
problémi. Minulý týden Lucka z první lavicenechtěla dát napít
MilanuTancošovi, tak jí panípsicholožka musela vyšetřovat pro
podezřenízpodvjedomého rasizmu. Lucka se pak musela Milanovyomluvit.*
*A co sme se dnesučili ? *
*Prvníhodinu byl zeměpis. Pani učitelka nám vyprávěla o islámskékultuře. Na
koncy hodiny nás vizkoušela z toho, co sme sizapamatovali. Všichni dostali
jedničku. *
*Druháhodina byla matematyka. Učili sme se malou násobilku. Ažse naučíme
malou, tak v 6, nebo 7. třídě začneme s velkounásobilkou, Už se moc těším.
Také si mě pan učitelvizkoušel u tabule. Zadal mi deset příkladů.Správně
semspočítal tři. Dostal sem dvojku. Po mě šel k tabuli Oláh.Pomáhala mu
pani asistentka a dostal jedničku. Je faktdobrej.*
*Třetíhodinu sme měli Občanskou výchovu. Přišli k nám studenti zČlověka v
Tísni a měli sme přednášku o lidských právech adisgriminaci lidí s odlyšnou
orientací. Na konci hodinynám paní učitelka pustila pohádku. Bylo to o dvou
gayíchco se zamilovali a narodil se jim malí černoušek. Moc semi pohádka
líbyla. *
*Čtvrtá hodina bylaČeština. Učili sme se romskou básničku. Nakonci hodiny
smejí společně recitovali a všychni dostali jedničku.*
*Posledníhodinu byla hudební výchova. Učili sme se zpívat romsképísně.
Nejlepší byli Milan Tancoš a Oláhovic. Dostalijedničku a pochvalu.*
*Tak to je mojetřída. *
*Našetřídní říká, že inkluzivní škola je nejmodernější anejlepší. V
normálních školách, kde sou jen normálníběloši, tam prej má hodně lidí
čtyřky a pětky. Ale v našíinkluzivní škole máme všichni jenom jedničky a
dvojky.Dysgriminace u nás prostě neekzistuje. Každý má právo naúspjech a
vsdělání ! *
*Tak ahoj. Honza.*