když ten rámus k těm hrám tak nějak patří , sice je potřeba něco přečíst, to ale můžou obstarat dospělí
1. do nádoby naházet lístečky s jednotlivými částmi těla - udělat dvojice a postupně tahat lístečky a spojovat se příslušnými částmi těla, dokud to půjde (spojit levé ucho a následně i pravé je nemožné )
2. ocitli jste se v nemocné zoo - tahat lístečky a předvádět ostatním, kteří hádají , o jaké zvíře se jedná a jakou nemocí trpí - žirafa má kašel, slona bolí v krku, ...
3. děti si posadi t před sebe a říkat jsem sultán solimán a dneska nemám rád písmenko E, co byste mi dali za dárek (5 a 6 leté děti by to už mohli zvládnout) - nesmí říct slovo, kde je E - kdo to splete -) fixem tečku na čelo, po chvíli to obměnit a třeba dneska nemám rád písmenko A, co byste mi dali k jídlu,....
4. pomocí brčka přenášet nastříhané papírky z jednoho stolu na druhý
5. skládat rozstříhané obrázky
6. poznávat předměty nemusíš jen podle hmatu - co takhle zkusit chuť něbo i bezvadný je čich (nebo i podle zvuku v plechovce)
7. velmi oblíbená je hra Žer Ančo žer - pomůcky: rukavice, čokoláda, příbor, čepice - hráči se střídají v hodu kostkou, uprostřed nich leží třeba n aprkýnku čokoláda, komu padne šestka ten můžu jíst čokoládu,ale nejdříve simusí obléct čepici, rukavice a pak čokoládu ukrajit příborem - jí tak dlouho dokud někomu dalšímu nepadne taky šestka (mnohdy už má v ruce příbor a musí zase všechno svléknout zpárky )
8. vyprávět nějaký příběh a domluvit se na nějakém slově, na které budou děti reagovat - třeba lžíce, lžička apod. - děti sedí v kroužku a dovnitř něho dát třeba zrovna lžičky, ale o jedno míň než je dětí - jakmile se v příběhu objeví slovo lžička - musí šáhnout po jedné lžičce, kdo ji nemá vypadává a zase se jedna lžička ubírá (žili byli pan a paní Lžíčařovi, kterí měli synka, který uměl jíst jenom lžící ....)
9. vzájemné krmení - bude oslava, jídlo určitě nějaké bude, ale postačí i jablíčko (bezvadný je jogurt ) na několik dílků - dvojice se posadí proti sobě a oběma se zaváží oči a jeden krmí toho druhého (důležité je zavázat oči oběma, protože druhý pak nemůže pohybem hlavy napomáhat tomu slepému)
......... atd. atd. atd.