pátek 29. března, 10:16 Svátek má Taťána

Navigace: Asie
hodnocení: 5.00
Aktuální kategorie: help   Vše > Cestování > Za exotikou > Asie
Založte si eDeníček! Podělte se se svými přáteli o zážitky z cestování, a nebo naopak získejte cenné rady před caší cestou!

Podkategorie:

Blog
Řadit dle:
Stránky: 12 | další
Aktuální stránka: 1 z 2

VIETNAM 2017 - Halong Bay

16.02.2018 23:30, Autor: SPIKE

VIETNAM 2017 - Halong Bay 8.pokračování

Tak tohle už je opravdu poslední vietnamské zastavení. Z Hanoje jsme si udělali dvoudenní výlet do Dračí zátoky (Halong Bay). Je to moc krásný a zajímavý přírodní úkaz. Z moře, až kam oko dohlédne, vystupují hodně členité ostrůvky, přesněji skalní útvary. K této oblasti se váže mnoho pověstí, v nichž většinou vystupuje drak jako ochránce zdejších obyvatel. Aby je uchránil před nájezdy cizích dobyvatelů po moři, rozhodil drak do moře hrst perel, které se vzápětí změnily v tyto členité skály. Dobyvatelé pak marně bloudili, ale ke bř ...

VIETNAM 2017 - Hanoi

15.02.2018 11:57, Autor: SPIKE

VIETNAM 2017 - Hanoi 7.pokračování

Letadlem jsme se přesunuli do cíle dlouhého putování po Vietnamu. Strávíme pár dní v dalším velkoměstě. Hanoj je v mnohém hodně podobná Saigonu, ale tato města mají i své odlišnosti dané už tím, že jedno je na jihu a druhé na úplném severu země, která se táhne úzkým pruhem po mořském pobřeží. Ruch je tu ale úplně stejný. Opět moře motocyklů, které se mísí s osobními auty, autobusy a občas i cyklorikšami. Motorky jsou úplně všude. Jsou jich plné silnice a vozí se na nich celé ro ...

VIETNAM 2017 - Hue

14.02.2018 13:40, Autor: SPIKE

VIETNAM 2017 - Hue 6.pokračování

Další destinací, kde strávíme jen jednu noc je město Hue. Odsud pak odletíme do Hanoje, kde naše cesta Vietname skončí. Navštívili jsme tu ještě nějaké památky. Nebudu se o nich už rozepisovat nějak detailně, ale pár slov a pár fotek si určitě zaslouží.
Projížděli jsme průsmykem Hai Van Pass mezi městy My Son a Hue. Rychlejší, bezpečnější a taky pohodlnější cesta by byla tunelem, který tu byl vybudován, ale volili jsme tuto cestu, abychom viděli zase trochu jinou krajinu. ...

VIETNAM 2017 - cyklovýlet (Hoi An)

10.02.2018 22:31, Autor: SPIKE

VIETNAM 2017 - cyklovýlet (Hoi An) 5.pokračování

Z našeho penzionu v Hoi An jsem vyrazili na celodenní výlet na kolech. Pořádá to místní agentura, kola jsme nafasovali pěkná, žádné rachotiny. Nejdřív jsme přejeli lodí i s koly na ostrov a tam jsme projížděli vesničkami, mezi políčky s rýží, ale občas i s jinými plodinami. Zemědělství není žádné lenošení. Viděli jsme jen typické vietnamské klobouky, jak vykukují mezi zelení rýže. Teď nebyl čas sklizně, ale jednak tam trhají i jinou zeleň, kterou spotřebují v kuchyni (a že tyhle národy snědí snad vše, co naroste, al ...

VIETNAM 2017 - Hoi An

10.02.2018 22:07, Autor: SPIKE

VIETNAM 2017 - Hoi An 4.pokračování

Vlakem jsme přijeli do Danangu, ale nocleh jsme měli o kousek dál v Hoi An, opět v příjemném malém penzionu. Ten měl jeden nedostatek - byl bez výtahu, ale měli to ošetřeno tak, že ti drobní Vietnamci odnosili naše kufry do horních pater a pak nám je odnesli zpět na recepci. Nezáviděla jsem jim to. Hoi An je příjemné městečko, procourali jsme toho tam opravdu dost. Kromě památek, tedy různých chrámů ap. jsme navštívili výrobnu luceren, kterých tam všude viselo neskutečně mnoho. Jsou to kostry z bambusových štěpků obalen ...

VIETNAM 2017 - Nha Trang

09.02.2018 10:04, Autor: SPIKE

VIETNAM 2017 - Nha Trang 3.pokračování

VIETNAM 2017 - Mui Ne

07.02.2018 12:05, Autor: SPIKE

VIETNAM 2017 - Mui Ne 2.pokračování

Mizíme z velkoměsta a přesouváme se mikrobusem do turistického přímořského letoviska Mui Ne. Rusové už tuhle destinaci objevili a je jich tu plno. Trochu zápasím s jídelním lístkem, který je v ruštině a vietnamštině. Už znám názvy mnoha jídel v angličtině a je najednou nezvyklé to vidět psané rusky. Ale je tu krásně. Opět krásné ubytování v malých chatkách přímo u moře. Celý areál je plný zeleně i kvetoucích exotických rostlin. Tady bych asi vydržela mnohem dýl a ne jen 2 noci, jak je to naplánované pro nás. Užíváme si relaxu na ...

VIETNAM 2017 - SAIGON

07.02.2018 02:13, Autor: SPIKE

1.pokračování

Krátká návštěva Kambodže skončila a my se letadlem přesuneme do Ho Či Minova města, které se dříve nazývalo Saigon a i dnes se tento název používá. Je to přece jen praktičtější, než nový dlouhý název. :-)

KAMBODŽA - ANGKOR 2017

06.02.2018 15:21, Autor: SPIKE

Naše další poznávací cesta vede tentokrát celým Vietnamem od jihu k severu, ale před tím celé 3 dny strávíme v nejznámější části Kambodži, která jinak vůbec není cílem turistů, ale bájný Angkor je lákadlem pro davy turistů. Určitě jsem toužila tohle místo navštívit, protože jsem o něm leccos četla i viděla tu krásu ve filmech či na obrázcích. A zpětně musím přiznat, že to opravdu za to stálo.
Ale začnu cestou z Evropy, která byla dlouhá a únavná, i když relativně pohodlná na p ...

THAJSKO 2015 - 1.pokračování

25.11.2016 11:11, Autor: SPIKE

Bangkok nás přivítal deštěm. Už z letadla jsme viděli velké louže na letištní ploše, černý mrak se pomalu přesouval dál. Vlhké vedro nepřekvapilo, to už jsem čekala. Na letišti jsme se převlékli do kraťasů a na celých 24 dní jsme se rozloučili s mikinami a dalším teplým oblečením. To si počká na dně kufru, až nám bude při návratu chladněji. Přilétli jsme v pravé poledne místního času, průvodce na nás čeká a hned vyrážíme na první prohlídku města. Sprcha, kterou bychom po dlouhém letu uvítali, bude až večer. Kvůli počasí je program hned změněn. Původně jsme se mě ...

THAJSKO 2015 - 2.pokračování

25.11.2016 11:09, Autor: SPIKE

Dnešní noc strávíme ve vlaku. Jsem dost zvědavá, jakou úroveň má železniční doprava v Thajsku. Na nádraží jsme včas, tak se naše malá skupinka 16 turistů a jednoho průvodce snaží dohodnout, kdo s kým stráví noc společně v jednom kupé. Stejně v tom nemáme jasno, protože netuším, jestli ve stejném kupé se mnou budou ti, co mají jízdenku s číslem nižším, nebo naopak ti s číslem vyšším. Když se dostaneme na perón, tak mě dost překvapuje, jak tam stojící vlaky procházejí očistou. Hadicemi je myjí z vnější strany docela důkladně. Nacházíme svůj vagón a po vstupu vidím ...

THAJSKO 2015 - 3.pokračování

25.11.2016 11:07, Autor: SPIKE

Pohodlně jsme se vyspali v hotelu a zas jdeme na snídani se spakovanými kufry. Čeká nás třídenní trek hornatým severem Thajska. Máme v hlavě uloženo, že Thajsko = pláže a moře. Jenže Thajsko je země obrovská a rozložená od jižních ostrovů až po sever, kde jsou dost vysoké pohraniční hory. Pro mnohé docela překvapivá skutečnost. Kufry zůstanou uložené na hotelu a my opouštíme Ching Mai jen s malými batohy, v nichž máme oblečení na 3 následující dny a pár nezbytností. Mikrobusy nás odvezou do vesnice, kde se hned seběh ...

THAJSKO 2015 - 4.pokračování

25.11.2016 11:05, Autor: SPIKE

Po třídenním treku jsme se večer vrátili opět do Ching Mai a přespali ve stejném hotelu jako před pár dny. Večerní město je plné života. Běžně se tu jí u stánků na ulici. Jídlo je výtečné a o dost levnější než v turisticky přeplněných centrech u moře na jihu. No a ráno jsme opět připravení se sbalenými kufry na recepci. Cílem naší cesty jsou horské oblasti, ale tentokrát pojedeme našimi mikrobusy. Jsou to kvalitní vozy, které zvládnou dlouhé stoupání ke chrámu Doi Suthep. Od parkoviště pojedeme ještě výš zubačkou, zpět se vrátíme po dlouhém schodišti. Chrámy jso ...

THAJSKO 2015 - 5.pokračování

25.11.2016 11:02, Autor: SPIKE

Po noclehu v Chiang Rai pokračuje naše putování severem Thajska až na samé hranice. Tato oblast se nazývá Zlatý trojúhelník. Sbíhají se tu hranice Thajska, Barmy a Laosu. Ani Čína není příliš vzdálená. To zlato v názvu není jen nějaká nadsázka nebo barvitý název. Ve zlato se proměňovalo opium. A to opravdu ve velkém. Navštívíme malé muzeum, kde se seznámíme s tím, jak se pěstuje a zpracovává mák, jak se z něj získává lepkavé mléko, z něhož se pak vyrábí opium. Malý koutek se věnuje i zpracování tabáku, aby ten výčet lidských závislostí byl trochu širší. Není to ...

THAJSKO 2015 - 7.pokračování

25.11.2016 10:59, Autor: SPIKE

Tady už se nebudu o ničem rozepisovat, jen sem dám fotky nejrůznějších rostlinek, které jsem v Thajsku potkala. Názvy jsem vepsala přímo do fotek, aby to bylo přehlednější.

...

Řadit dle:
Stránky: 12 | další
Aktuální stránka: 1 z 2
Volby:

Příspěvky v diskuzi vyjadřují názory jednotlivých diskutujících. Redakce serveru nemůže ovlivnit jejich obsah.
Provoz diskuze se řídí Pravidly zasílání příspěvků na serveru Week.cz.

RSS vše - RSS vše - Blog - RSS - Asie (Blog)